بیوگرافی بهنوش طباطبایی

بیوگرافی بهنوش طباطبایی

بازیگر آرام و باوقار سینما، تلویزیون و تئاتر که سال‌ها سعی کرد به دور از جنجال و حواشی فعالیت خود در عرصه هنر را پیش ببرد. بهنوش طباطبایی توانست مدت‌ها بدون هیچ حرف ‌و حدیثی خودش را تنها در قاب هنر به نمایش بگذارد. حتی یک ازدواج توجه‌برانگیز با مهدی پاکدل و طلاق غافلگیرکننده‌اش هم نتوانست او را اسیر دور باطل حواشی کند. طباطبایی با سکوت در برابر هجمه‌های رسانه‌ای موفق به حفظ حریم خصوصی زندگی دونفره‌شان شد و مدتی بعد از طلاق هم فعالیت حرفه‌ای خود را پرتلاش‌تر از گذشته از سر گرفت. طباطبایی با «مسافری از هند» به شهرت رسید و در مجموعه‌های همچون «پیله‌های پرواز» و «از یاد رفته» خوش درخشید. هر بار حضورش بر صحنه‌های تئاتر هم تحسین همگان را برانگیخته است. او در «آیینه‌های روبه‌رو» نشان داد به اوج پختگی در این حرفه رسیده است.

 

خانواده
 
بهنوش طباطبایی متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ می‌باشد. دل‌بستگی زیادی به پدر و مادر و تنها خواهرش تینوش دارد و همیشه از علاقه‌اش به خانواده در صفحات مجازی‌اش صحبت به عمل آورده است. او هم مانند بسیاری از هنرمندان از رشته‌ای غیرمرتبط طباطبایی وارد حرفه هنرپیشگی شد.  در دانشگاه مهندسی کامپیوتر خواند و پس از آن تصمیم به تغییر مسیر گرفت. دوره‌های بازیگری‌اش را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند و در سال ۱۳۷۸ به‌صورت حرفه‌ای وارد این عرصه شد.

 

آغاز فعالیت هنری
 بهنوش طباطبایی
 در سال ۱۳۷۸ با بازی در مجموعه «کوی دامون» به کارگردانی عباس رنجبر فعالیت حرفه‌ای‌اش را آغاز کرد. این مجموعه در فضایی دانشجویی، روایتگر زندگی پرفرازونشیب نسل جوان بود. بهنوش طباطبایی و الهام حمیدی هر دو برای اولین بار در آن مجموعه دیده شدند. طباطبایی بعد از آن حضور پررنگ‌تری در سریال پربیننده «مسافری از هند» داشت. او که نقش کتی را در آن سریال بازی می‌کرد، خیلی زود توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و به شهرت برسد. درخشش در همان نقش‌های فرعی دو سریال قبل، حسین سهیلی زاده را مجاب کرد که از او به‌عنوان کاراکتر محوری کارهای جدیدش استفاده کند. بهنوش طباطبایی در دو مجموعه متوالی حسین سهیلی‌زاده یعنی «عشق گمشده» و «پیله‌های پرواز» به‌عنوان نقش اصلی حضور پیدا کرد. طباطبایی در آن دو سریال نماینده زنانی بود که برای زندگی خود می‌جنگند و به‌خوبی این چالش‌های زنانه را به نمایش گذاشت. درخشش در این دو مجموعه در سال‌های ۸۳ و ۸۴ بهنوش طباطبایی را به اوج شهرت خود رساند.

 

از یاد رفته
 
طباطبایی بعد از آن وارد سینما شد و ۴ سالی از تلویزیون دور بود. او در سال ۱۳۸۸ با نقشی کوتاه در مجموعه طنز «چاردیواری» به رسانه ملی بازگشت. سال بعد نیز حضور موفقی در «از یاد رفته» داشت. در «مختارنامه» هم نقش خاشعه عروس زیبای بن‌زبیر را ایفا کرد. «میکاییل» و «در مسیر زاینده‌رود» نیز آخرین سریال‌های تلویزیونی با نقش‌آفرینی بهنوش طباطبایی هستند.

 

مصائب بهنوش
 
مهدی پاکدل اولین پارتنر سینمایی بهنوش طباطبایی در عرصه سینما بود. این دو بازیگر در سال ۱۳۸۵ در فیلم سینمای «مصائب دوشیزه» مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بهنوش در آن فیلم نقش دختری مسیحی به نام ژان را بازی می‌کرد. او پس از آن یکی دو سال پرکار را در سینما گذراند. در فیلم‌های «پسران آجری»، «مجنون لیلی» و «کلاغ پر» به‌عنوان کاراکترهای مکمل ظاهر شد و در «آزادراه» باز هم در کنار پاکدل قرار گرفت. طباطبایی را همواره بازیگری گزیده‌کار در سینما دیده‌ایم. او در انتخاب نقش‌هایش وسواس زیادی به خرج می‌دهد و سعی می‌کند هر نقش را با پرداختی نو جلوی دوربین ببرد. او همچنین عنوان کرده است که از حضور در فیلم‌های پاپ‌کورنی و سرگرم‌کننده هم بدش نمی‌آید. «عشق، شانس، تصادف» یکی از آن فیلم‌ها بود. بهنوش طباطبایی پس از طلاق مدت کوتاهی خانه‌نشین شد. اما از سال ۱۳۹۴ با کاراکتری جذاب و چالش‌برانگیز به سینما بازگشت. در فیلم سینمایی «سیانور» نقش یکی از اعضای فعال گروهک‌های چریکی به نام لیلا را بازی می‌کرد. کاراکتری که چالش‌های درونی و بیرونی زیادی را با خود به یدک می‌کشید. طباطبایی بعد از آن در «زیر سقف دودی» و «لابی» هم حضور تحسین‌برانگیزی داشت.

 

درخشش در تئاتر
 بهنوش طباطبایی
 در تئاتر هم حضور درخشانی داشته است. شاید تئاتر دوستانی که بازی او را بر روی صحنه دیده باشند، حتی او را در این حیطه موفق‌تر از سینما و تلویزیون بدانند. اجرای تک‌نفره او در «فصل شکار بادبادک‌ها» با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. در «سیندرلا» و «آدامس خوانی» نیز نمایشی فوق‌العاده داشت. بهنوش طباطبایی یکی از بازیگران فیلم-تئاتر پرستاره «آیینه‌های روبه‌رو» نیز بود. «آیینه‌های روبه‌رو» یکی از فیلم‌نامه‌های درخشان بهرام بیضایی است که پس از سال‌ها توسط محمد رحمانی به روی صحنه رفت. حبیب رضایی و احسان کرمی از دیگر بازیگران مطرح این نمایش بودند. طباطبایی در این سال‌ها تقریباً بازیگر ثابت نمایش‌های محمد رحمانیان و جلال تهرانی بوده است.

 

شوخی شوخی ازدواج
 
شوخی‌های مکرر مهدی پاکدل در پشت‌صحنه بالاخره کار دست خودش و بهنوش طباطبایی داد. طباطبایی در مورد نحوه عاشق شدنش می‌گوید: «مهدی خیلی بامزه است. وقتی پشت‌صحنه فیلم هستیم با همه شوخی می‌کنه. خیلی دوست داره به همه خوش بگذره. شاید این بامزه بودنش منو شیفته خودش کرد. امیدوارم همیشه همین‌طوری بمونه...!!» جالب اینجاست که سوژه پاکدل هم برای عاشق شدن همین شوخی‌های پشت‌صحنه بود. او می‌گوید: «من همیشه پشت‌صحنه با همه شوخی می‌کنم. میگیم، می‌خندیم کلی با هم خوشحال هستیم. وقتی من با بقیه شوخی می‌کردم، خنده‌های بهنوشبدجور به دلم می‌نشست. واقعاً از ته قلبش بدون هیچ واهمه‌ای می‌خندید. این رفتارش رو خیلی دوست داشتم. شاید همین خنده‌هاش بود که عاشقم کرد.» به این ترتیبت دو هنرمند مشهور با شوخی و خنده عاشق همدیگر شدند و در سال ۱۳۸۹ازدواج کردند. ازدواجی که خیلی هم عاشقانه و صمیمی ادامه پیدا کرد. این دو تصاویر عاشقانه زیادی در کنار هم دیگر منتشر کردند و این‌ها نوید یک زندگی طولانی و موفق را می‌داد.

 

جدایی رازآلود
 
همین‌ها باعث شد هیچ‌کس باورش نشود سرانجام این زوج آرام و دوست‌داشتنی هم به جدایی ختم می‌شود. در اوایل جدایی این دو مانند رازی بود و دوستان خبرنگار تلاش بسیاری برای روشن شدن این موضوع کردند. پیگیری‌ها حتی با واکنش تند بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل هم روبه‌رو شد. در صورتی که همه شواهد حاکی از طلاق بود اما هیچ‌کدام تا مدتی صراحتاً از این موضوع صحبت نمی‌کردند. بهنوش طباطبایی در مصاحبه‌ای گفت:  «من به شما خبر طلاقم را نمی‌دهم. از همین‌جا اعلام می‌کنم، من این خبر را نه تائید می‌کنم و نه تکذیب. هیچ‌وقت جواب این سؤال را نمی‌دهم به خاطر اینکه یاد بگیرید در زندگی خصوصی دیگران سرک نکشید.» بعد از این مصاحبه طباطبایی واقعاً تا مدتی در مقابل هجمه‌های خبری سکوت کرد. اما نشانه‌هایی که خبر از طلاق دو بازیگر جوان می‌داد چه بود؟

ابتدا مهدی پاکدل اعلام کرد که صفحه اینستاگرامش هک شده و البته پس مدتی توانسته آن را پس بگیرد. بعد از پس‌گیری صفحه، خبری عکس‌های دونفره او و همسرش نبود. مدتی بعد تمام عکس‌های دونفره از صفحه شخصی بهنوش طباطبایی هم حذف شد. از انجایی که آن صفحه‌ هک نشده بود، این کار به نظر آگاهانه می‌آمد. تا مدت‌ها هم خبری از عکس دونفره در اینستاگرام هیچ‌کدام نبود. مورد سوم هم آخرین حضور خانم بازیگر در افتتاحیه فیلم سیانور بود که حلقه ازدواج در دست وی دیده نمی‌شد. همه‌ی این‌ها احتمال صحت شایعات را قوت می‌بخشید. تا این‌که سرانجام بهنوش طباطبایی سکوتش را شکست و بر تمام سروصداها پایان داد. او در مصاحبه‌ای گفت: «در سال گذشته به علت شرایطی که داشتم و همین‌طور به دلیل جدایی از همسر سابقم تصمیم گرفتم زمان بیشتری را به خود اختصاص دهم.» با این همه علت طلاق هیچ‌وقت مشخص نشد. شاید درستش هم همین باشد. عمر ازدواج این زوج هنرمند نزدیک به پنج سال بود.

 

مدلینگ
 
بهنوش طباطبایی چندی پیش با انتشار پستی در اینستاگرامش، خبر از حضور خود در عرصه مد و مدلینگ داد. او که به‌واسطه بهرام رادان فعالیتش را در نوین چرم آغاز کرده بود، اعلام کرد، از این پس در کنار نوین چرم فعالیت خواهد داشت و به رونق یک برند داخلی کمک خواهد کرد.

 

روش زندگی
 
بد نیست با بخشی از طرز تفکر بهنوش طباطبایی نیز آشنا شویم. او می‌گوید: «به گذشته زیاد فکر نمی‌کنم یا لااقل حسرت چیزی را نمی‌خورم. کارهایم را صرفاً مرور می‌کنم. تلاش کرده‌ام همیشه در همان لحظه باشم و با تمام توان آن زمان حال را درک کنم. هرچه هم تلاش کنی نمی‌توانی دیکته بدون‌غلط بنویسی. اشتباه کردن جرم نیست. تکرار آن خطرناک است.»

 

جورواجور
 بهنوش طباطبایی
 آرام، کم‌حرف، مهربان و صبور است.

بیشتر اوقات فراغت خود را صرف مطالعه می‌کند و علاقه زیادی به مطالعه در زمینه روانشناسی و خواندن اشعار حافظ دارد.

عاشق سفر کردن است و در میان رنگ‌ها آبی را دوست دارد.

میانه‌اش با فوتبال خوب است و مسابقات مهم داخلی و خارجی را دنبال می‌کند. خودش هم به ورزش روزانه اهمیت زیادی می‌دهد. بیشتر به ورزش‌هایی همچون بدنسازی، آمادگی جسمانی و یوگا می‌پردازد. چندی پیش کلیپی از تمرینات فشرده بدنسازی‌اش منتشر کرد که نشان از آمادگی بالای جسمانی این بازیگر محبوب می‌داد.

علاقه زیادی به علیرضا عصار و مرحوم ناصر عبدالهی دارد. آتیلا پسیانی هم بازیگر موردعلاقه‌اش می‌باشد.

فیلم‌های روز سینما ایران و جهان را دنبال می‌کند. به‌تازگی هم بیننده پروپاقرص سریال‌های روز دنیا شده است که حسابی سر ذوقش می‌آورند.





:: برچسب‌ها: بهنوش طباطبایی , زندگی نامه بهنوش طباطبایی , بیوگرافی بهنوش طباطبایی , گالری تصاویر بهنوش طباطبایی , گالری عکس بهنوش طباطبایی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: